svar på spørsmål om trening

Hvor ofte trener du?

Jeg trener mandag (treningssenter), onsdag (håndball), noen torsdager (treningssenter), fredag (håndball) og som oftest kamp på både lørdag og søndag. Så ca 7-8 timer i uka.

Hvordan trener du magen? Noen gode tips til flat og fin mage som du har?

Jeg har ikke noe spesielt opplegg for magen min, men jeg vil anbefale side sit-ups og vanlig sit-ups.

Er du fornøyd med kroppen din?

Jeg ser egentlig ikke noe poeng i å være ufornøyd haha. Man skal jo tross alt leve med kroppen sin for resten av livet, så mitt tips er å prøve å fokusere på de tingene man er fornøyd med og glemme de andre tingene som sannsynlighvis ingen andre enn deg legger merke til uansett. Og jeg mener, hvis det er overvekt som er problemet og du vil bli tynnere og få finere kropp, så vil jeg bare minne deg på at du sikkert sitter i sofaen og leser bloggen min nå istede for å trene! So get up and work for what you want

Hvor ofte spiser du godteri?

Jeg er helt crazy etter godteri i hverdagen, frister såånn og bare ta seg en sjokolade etter skolen, men jeg styrer (som oftest) unna. Så jeg spiser godteri i helgene.

Hvordan løpetights?

Har en fra 2XU og elsker det merket, Nike har også mange fine forresten! (min er ikke helt lik den på bildet under, men det er hvertfall samme merket)

Hvilke joggesko har du?

Jeg har faktisk veldig mange joggesko, fordi jeg må variere litt. De fleste er fra Asics.

Hvor mye veier du?

ca 55 kg tenker jeg.

Sunne tips når du har lyst på noe godt

Gulrot og dip, jordbær og mørk sjokolade, youghurt og bær eller nøtter og smoothie 🙂


Hvordan treningsmusikk bruker du å høre – løping og styrke?

Jeg hører på treningslista mi på spotify, klikk på linken for å høre på den. WORK THAT ASS

Hvor får du motivasjon fra?

Jeg får motivasjon av å se bilder av sporty babes på treningsblogger og weheartit.

Hvor lenge klarer du å stå i ”planken”?

jeg vet ikke, to minutter ca.

Hva spiser du etter trening?

Prøver å huske å ta med enten en smoothie eller en banan eller lignende til å spise rett etter trening, men når jeg kommer hjem tar jeg meg bare en brødskive eller lignende.

Hver gang jeg løper må jeg stoppe etter 5 min fordi jeg ikke har pust til å fortsette. Har du noen tips for å forbedre dette?

Ja, mitt beste tips: Hvis du ikke klarer å løpe mer enn 5 min, løp 6 min. Jeg presser meg selv helt til siste stund og jeg klarer alltid mer enn jeg tror. Hvis jeg ikke klarer mer enn 20 armhevinger så veet jeg at jeg klarer 21. Hører kanskje dumt ut, men det er sant.

Hvordan trener du rumpa?

Dette spørsmålet får jeg altfor ofte og jeg beklager å skuffe dere, men jeg gjør ikke noe spesielt.. Jeg løper som en gal på håndballbanen, men det er egentlig det eneste. Men jeg har faktisk et lite tips, knebøy. Stå helt vanlig med skulderavstand mellom beina og sett deg ned som om det står en stol bak deg, opp og ned ca 20 ganger hver dag.

har du forslag til hva man kan ha i matpakken (både sunnt og godt)

Min lunsj er ofte en brødskive med hvitost og paprika og en brødskive med skinke og agurk, i tillegg kan man legge til frukt eller en gulrot foreksempel.


Er det viktig for deg å ha fine treningsklær når du trener?

JAA mister all motivasjon med gamle og utslitte treningsklær. Før trente jeg bare i gamle bomullsT-skjorter og nå er det noe heelt annet!

Hva spiser du i løpet av en dag?

frokost: frokostblanding (korn, cheerios, cornflakes osv)

lunsj: eggeomelett og laks eller brød med skinke og ost og agurk og paprika.

middag: det som blir servert. Vi spiser mye fisk og salat.

kveldsmat: brødskive med forskjellig pålegg

er foreldrene dine nøyige med at maddagen eller maten skal vere sunn?

Vi har fisk kanskje 2-3 ganger i uka og salat minst en gang. Men ellers så har vi pannekaker, grøt og pølse også.

har du høy forbrenning osv?

Ja jeg har faktisk veldig høy forbrenning.

Kan du vise bakgrunnen på mobilen din?

trener du mye i feriene ?

Haha nejj, da har jeg ferie.

Har du en drøm om å komme på håndballandslaget? Er det noen andre på laget ditt som har det tror du?

Jeg har absolutt ikke noe drøm om det nei, jeg vil ikke bli håndballspiller. Jeg vet noen på laget som har potensiale til landslaget, men jeg vet ikke om det er drømmen liksom.

Kommer alle på laget ditt fra samme plass liksom?

Nei, men de fleste kommer fra heimdal ja.

teller du kalorier?

neineinei, det blir jeg bare irritert av.

jeg er litt kraftig, så jeg lurte på om du hadde noe som kunne hjelpe meg å holde motivasjonen oppe, og å bli tynn å få en bedre kropp fort?

Jeg bare sier at hvis du virkelig VIL så får du det til! Man får ikke resultater av ingenting. Du må jobbe for det du vil oppnå, og hvis du er villig til å virkelig jobbe for det så er du allerede godt på vei.

26 kommentarer

Siste innlegg