The Impossible

For to dager siden, 4.januar, kom det ut en film om Tsunamien i Thailand i 2004. Den er basert på en sann historie og følger en families ferd fra paradis til helvete. Som noen kanskje vet så var jeg og familien min der da det skjedde, så for meg er det ekstra sterkt å se videoer fra katastrofen. Men jeg er ganske sikker på at jeg skal se denne filmen. Mange har spurt om jeg kan skrive om Tsunamien, mine tanker og opplevelser, og jeg vurderer det faktisk så vi får se. Uansett så anbefaler jeg dere på det sterkeste å se traileren her.

 

Noen som tenker å se filmen?
69 kommentarer
    1. Uff, så trist. 🙁 Hvis de fire overlever, så ser jeg den, hvis noen av de dør, så ser jeg den virkelig ikke, for det blir så trist…

    2. En hel familie fra Halden døde da. 8 personer.. Og Halden er en liten by, så vi alle ble svært preget. Hvil i fred, Julie <3
      Men det at du var der, visste jeg ikke! Hvordan går det med deg nå? Så bra at dere klarte dere!

    3. Mathilde jeg elsker bloggen din og det av flere årsaker! Du blogger ofte, du blogger variert, du er også livlig! Det at du blogger flere innlegg om dag <3

    4. Den skal nok sees! Den virket veldig sterk og bra. Jeg viste ikke at du var der, skjønner godt at det er ekstra vanskelig å se den da. Jeg synes det hadde vært sterkt av deg om du ville delt historien din med alle vi som leser denne herlige bloggen din! Hvis du velger å gjøre det, hadde iallefall jeg blitt veldig glad, jeg har liksom ikke noe forhold til det som skjedde, så for meg hadde det blitt en historie jeg helt sikkert ville ha tatt med meg videre. Håper du velger å gjøre det! <3

    5. Jeg skal se den i dag. Kjenner jeg grugleder meg litt. Skal ikke bruke maskara i dag i alle fall! Hylgriner jo av bare traileren…

    6. Har sett den ! Det var en veldig bra film, en av de sterkeste å fineste filmen jeg noen gang har sett! Det var virkelig verdt det 🙂 haha jeg gråt så og si gjennom hele filmen… Utrolig bra var den 🙂

    7. Ja skal se den! Bestevennen min og moren hennes døde i tsunamien, Så blir nok ekstra trist å se den.

    8. Hadde vært veldig spennende å få lese om dine opplevelser rundt tsunamien, og tror det intresserer ganske mange, men om du ikke er klar til å skrive om det får du bare vente. <3

    9. Jeg har ikke visst at du har vært med i denne tragedien! 🙁 det høres ikke bra ut… vil gjerne lese hva du opplevde og noen bilder fra dagene før ellernoe? håper alt er bra med deg nå!

    10. Jeg forstår det er utrolig vondt for deg.. Besteforeldrene mine var der og da det skjedde. De var nettopp der nede igjen nå i jula første gang etter katastrofen, for de har ikke klart å dratt tilbake før nå. Vil tro de fleste ikke klarer dra tilbake heller.. Det er så vondt bare å se klipp og dokumentarer fra det som skjedde. Husker så godt den vonde følelsen bare vi hadde når vi hørte det hadde skjedd, og ikke viste vi om besteforeldrene mine fortsatt var i live…
      Håper det går bra med deg.Om du skriver om det, må du velge helt selv, for skjønner det er sterkt.. Men hadde vært interessant å lese. 🙂

    11. Kan du skrive ett innlegg om hva som skjedde med dere når tsunamien komm?
      Det hadde vært så bra. Kjempe trist fim altså. Men værsåsnill og skriv ett innlegg om det!
      Elsker bloggen din du er ett stort forbilde!

    12. herregud, kan ikke forestille meg hvordan det var å oppleve noe sånt!
      så filmen på fredag, og den er utrolig bra! jeg satt med tårer i øynene nesten hele tiden, utrolig rørende!

    13. Synes du skal skrive om den sterke opplevelsen din om du har lyst til det! det er nok et veldig vanskelig og sterkt tema for deg, men for oss som lesere er det veldig interresangt å lese! så jeg ville veldig gjærne likt å lese om dine tanker rundt akkurat dette, viss du vil og føler for å skrive om det, men jeg forstår også om du ikke klarer det! Stå på! du er kjempe sterk og anbefaler filmen til deg!! 😀 liker bloggen din

    14. Jeg var også der når det tsunamien brøt ut, eller jeg var på en øy(mauritius) rett utenfor. Gikk bar ei 1. klasse da så husker ikke så mye av selve tsunamien.

    15. Uff,det hørtes helt forferdelig ut.Må skje filmen skjem garantert til og få tårer:(vil gjerne høre hvordan det gikk med deg.

    16. Det blir utrolig sterkt av deg om du skriver om den, men jeg har et spørsmål ang det. Fikk du noen skader/var du reddet med en gang tsunamien holdt på? Liksom om du var ille ute, eller var noen i familien din det? Utrolig bra blogg! 🙂

    17. åå Mathilde, håper alt går bra med deg! Du er utrolig sterk hvis du deler noe sånt, vi presser deg ikke til noe! Gjør hva du føler for og hvis du ikke vil dele det er det helt greit for oss! Det er så trist at noe sånt kan skje helt uten vidre, jeg er glad dere har det bra!

    18. Jeg var å så den i går, den var kjempe bra og den var urolig sterk:) jeg satt å gråt på kinoen flere ganger <3 anbefaler filmen sterkt

    19. Jeg skal se den filmen i morgen.. Grugleder meg. Kjæresten til onkelen min er fra Phuket og hun var der da det skjedde. Hun mistet alt hun eide + 11 familiemedlemmer. Veldig rart å tenke på hvordan du/alle andre hadde det. Hadde vært utrolig fint om du kunne delt din historie med oss. Da er du tøff! Stå på 🙂

    20. Oii, visste ikke du var der. For å være helt ærlig var filmen helt jævlig. Så den på premieren, og tårene rant og rant. Hendelsen har aldri gått skikkelig inn på meg før jeg så filmen. Vurderte og dra midt i filmen for det hele ble for mye for meg. Anbefaler den så absolutt videre, men det var virkelig en film som treffer deg langt inn i hjertet.

    21. åh om noen ikke har sett den enda, ta VANNFAST MASCARA. gud å jeg grein. det å være der må ha vært helt .. ja, kanke forestille meg det en gang, men hadde vært ganske spennende å lest DIN historie da, om faenskapet.. men det er helt opp til deg sjøl <3 keep it goin girl

    22. Hej Mathilde. Forstår godt din situation, da jeg selv var der under tsunamien 2004 i Khao Lak.
      Kan præcis sætte mig i dit sted, og traileren ser ud ligesom det så ud i virkeligheden, husker det som om det var i går. Sidder også stadig og overvejer om jeg vil ind og se den, men tror den er veldig god.
      Håber du og din familie er okay med det hele i dag 🙂
      Marika

    23. Den filmen er bare helt fantastisk bra! Men ja, veldig sterk og alt virker veldig ekte. Anbefaler den utrolig mye!

    24. verden BESTE film!! var så liten når det skjedde at jeg liksom ikke skjønte så mye av det.. det hadde vært utrolig bra om du kunne skrevet om dine opplevelser, håper du gjør det, selv om jeg forstår at det kan være vanskelig!! ståå påå mathilde, my favorite bloggerrrr

    25. Jeg så filmen i går, den var utrolig sterk og rørende! Den var SYKT bra, og det jeg likte best var måten de framstilte hendelsen, for selv ante jeg ikke hvordan det faktisk var der nede på den dagen… Anbefaler den på det sterkeste! Gjerne skriv din historie, det tror jeg det er mange som har interesse av å lese! Stå på med bloggen, digger deeg! 🙂

    26. Jeg så den igår! Den er en av de beste filmene jeg har sett, men den var helt forferdelig trist! satt og gråt gjennom hele filmen nesten

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg