HJEMMELAGET STARBUCKS – OPPSKRIFT

Hei dere! Mange ønsket at jeg skulle legge ut oppskrift på frappuccinoen jeg lagde for noen dager siden, og det kan jeg jo! Men sannheten er at jeg faktisk ikke fulgte noen oppskrift, haha bare min eegen, men jeg skal prøve å huske hva jeg gjorde! Okei, det dere trenger er:

♥ Et glass med svart kaffe (jeg brukte Espresso-Kaffemaskinen min, og tok 2 sånne ‘kaffedoser’) jeg vet ikke om det er så viktig hvilken kaffe man tar jeg, haha. Tror ikke det altså.

♥ Et og et halvt/To glass med isbiter (se det ann litt, men jeg brukte 2)

♥ Et glass melk

♥ Brunsukker/sukker. Jeg bare tok så så mye som jeg selv ville ha, dere må bare smake til og tilsette så mye sukker dere synes smaker best!

♥ Kremfløte eller melkeskum, jeg brukte en melkestimer som hørte med kaffemaskinen. Men det blir antagelighvis eenda bedre med kremfløte!

♥ Sjokoladesaus/Karamellsaus, jeg brukte sjokolade!

♥ Hvis dere vil pynte den litt ekstra er det fint med småsmåå biter med sjokolade på toppen eller å drysse litt sjokoladepulver (Oboy foreksempel).

♥ Og også for å få liiiitt bedre smak anbefaler jeg vaniljeis!

 

Dere starter med å mikse sammen kaffen, melka og isbitene i en miksmaster. Kanskje du trenger mer melk eller isbiter og da er det bare å tilsette litt etter litt til du synes den er god. Så heller du oppi sukkeret (vil anbefale brunsukker) det er heelt avhengig av hvor søt du vil ha kaffen, så det må dere regulere selv, haha tror jeg tok ganske mye altså! Så, hvis du vil kan du nå tilsette litt vaniljeis. Tre/fire spiseskjeer ca. Sett kaffen i kjøleskapet eller bare la det stå på kjøkkenbenken, mens du lager kremen. Trenger ikke så mye krem, det er trossalt bare til toppingen. Ogsåå må du bare pynte glasset med sjokoladesaus eller karamellsaus på innsiden! Det blir så fint! Nå er det på tide å helle kaffen i glasset, men ikke ta det helt opp for husk at du skal ha krem på toppen. Ta på kremen og pynt til slutt med sjokoladebiter/pulver/saus :-))

Denne oppskriften fant jeg som sagt på selv, og det er egentlig ikke noe fasit på den. Det handler bare om å tilsette så mye du vil av hver ting! Dette ble omtrent nåkk til et sånt stort Starbucks-glass, ble litt mer. Og det vil jo kanskje si to vanlige glass da! Lykke til!

Hva synes dere?

17 kommentarer

Siste innlegg