Litt om Kreta

Da skal jeg si litt om hvordan det var i Hellas, fordi det er tydelighvis veldig mange som skal dit senere i sommer og vil vite hvordan det er der. Og daa lager jeg et slikt innlegg om tips og fakta om hellas, altså Chania og Platanias hovedsaklig.

Grecotel Kalliston. Det var hotellet vi bodde på i den første uka, og det var kjeeempe bra. Det er et femstjerneshotell da, så det bør jo være såppas. Det var ikke no mange folk der, akkurat når vi var der hvertfall. Og jeg liker det mye bedre da. Fordi da får vi liksom litt mer oppmerksomhet hvis dere skjønner, foreksempel så kom hotellsjefen ofte bort til oss og spurt hvordan vi hadde det og de andre som jobbet der husket navnene våre osv. Det var nydelig sand på stranden og herlig basseng.

Avra Imperial. Der bodde vi andreuka, og det var noe ganske annerledes enn det første hotellet. Det var stappfult av folk hele tiden. Det var et uutrolig nydelig hotell, faktisk finere enn Kalliston, meen det var bare så altfor mange folk. Og alle måltidene på hotellet var buffè, ikke at det var så dumt, men det var ikke så variert mat da. Og så var det veldig mye kø, spesielt i frokosten. Stranda var heller ikke så veldig mye å skryte av , for det var steinstrand, men det var helt OK da, lå for det meste ved bassenget vi. Noe som var bra med stranda da i forhold til det andre var at det var slike vannaktiviteter henge-etter-båten-på-sånn-artig-flytegreie.

Anbefalinger.

I Chania anbefaler jeg dere helt klart butikkene Pull & Bear, Bershka, Stradiavius, Sephora, Estetique og mangee skobutikker der makspris på alle skoene i hele butikken er 250 kr!!!! dødsbillig. Det er veldig mange jallasjapper som selger baderinger, volleyballer og solkremer rundt om kring. Der selger de maaasse forskjellige oljer og jeg anbefaler dere heeelt klart denne:


den kostet hundre norske kroner og de solgte den overalt. Men ikke ta på så mye. Da jeg kjøpte den sa butikkdamen “just take a little bit, or else you’re gonna get black” eller på mitt språk, solbrent, haha.Jeg følte meg skikkelig tan etter jeg hadde tatt på den, men når jeg kom hjem til Norge følte jeg meg like bleik som da jeg dro, typisk.

Dere kommer kanskje til å møte på barn som selger roser på gata, men jeg vil bare advare dere. Det er ikke alltid du får rosen du har betalt for. Det var noen som betalte for rosen, også sprang den lille jenta bare.

I platanias er et muligheter for å ta sånne rastafletter som jeg har, og også hennatattovering i en slags salong i enden av byen. Jeg tok min hennatattovering i Chania da.

Hvis dere skal spise dessert på cafè eller noe lignende, bestill en sånn suupergiga dessert. Haha de er mye større enn du ser for deg!

Hvis dere skal gå rundt i Chania, ikke for å spise, men bare for å se eller shoppe så må dere gå gjennom en hel gate med bare restauranter. De ligger ved sjøen. Hvis dere ikke er interissert i å spise, ikke få øyenkontakt med de personene som står utenfor å gjør alt de kan for å få dere inn i derest restaurant. Det var såååå plagsomt! Og det samme gjelder sånne stakkarslige selgere som seøger gummi dritt eller slim osv, ikke få øyenkontakt. Og å smile til dem… ja da er løpe kjørt.

Og ikke mat de ultrasøte kattungene som det kryr av i gatene. Da kommer de til å følge etter dere where ever you go. Jeg syndet og gjorde det en gang og jeg ble stalket resten av ferien, neida. Men dere skjønner.


Men det var utrolig herlig å være i Hellas altså! Var hetebølge med temperatur på over 40 varmegrader, og det, spør du meg er litt vell mye. For all del ikke bli solbrent de første dagene! Det er så jævlig kjipt! jeg håper de som skal dit får en kjempe herlig tur, og kanskje dere også vil skrive om hvordan det var, så jeg og alle deres lesere (om du har blogg) kan lese om ditt opphold.

Hva synes dere om dette innlegget?♥ Noe mer dere lurer på om Kreta turen?

 

 

10 kommentarer
    1. Sofie: Chania er ikke langt unna Platanias! Jeg var i Platanias i fjor og da vi skulle inn til Chania tok vi bare en buss..tar ca.25 min tror jeg! Går sikkert litt kjappere hvis dere leier bil 😉 Anbefaler deg også å gå på zara. Det er mye biligere der enn på zara i Norge iallefall. Bershka,zara og Pull & Bear anbefales og de ligger rett ved siden av hverandre! :)Det er bare jallasjapper i Platanias, iallefall der jeg var! God tur 🙂

    2. Jeg så deg på Avra Imperial! Du vet helt sikkert ikke på hvem jeg er da… Sorry hvis jeg så litt rart på deg noen ganger, men viste jeg hadde sett deg før på bloggen til Aurora Mohn, så måtte jeg bare sjekke om det var deg. Så når jeg kom hjem fra Kreta, så jeg at Aurora hadde laget et innlegg, der hun hadde lagt ut bilde av deg og linket til bloggen din, så trykte jeg, og der fant jeg deg! Har blitt fast leser, og du har en sykt bra stil!

    3. Jeg var på Rodos i fjor og der er det helt topp!<3 Også var jeg på øyhopping i forfjor og da var jeg på Paros, Naxos og Santorini<3 På Paros var det kjempe fint! På Naxos var det veldig masse mygg, vi ble kjente med noen fra Trondheim som hadde fått 250 myggstikk hver!:O Og på Santorini var de masse svarte strender, for det er en vulkan-øy:)

    4. låg affärerna i mitt i chania och låg de nära varandra?
      det var ju ganska länge sen du skrev inlägget men om du kommer ihåg skulle du ju kunna skriva det 😉 tack!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg