oreokake oppskrift

Dette er den oreokake-oppskriften jeg bruker og jeg elsker den. For dere som har glutenallergi så anbefaler jeg glutenfrie O’s kjekser. De smaker like godt som oreo og ser prikk lik ut, fås kjøpt på noen matbutikker som Ica, Rema osv, men hvertfall på helsekost.

Du trenger:

  • 400g Philadelphia Naturell (2 pakker)
  • 200g melis
  • 100g smør
  • 3 pakker oreokjeks
  • 4 dl fløte (ca en og en halv)
  • sjokolade saus
  • 1 pakke sjokolademoussè

 

Du starter med å knuse to av pakkene med kjeks, til små biter. Bland med smeltet smør og trykk det ned i en kakering med bunn. Sett i kjøleskapet:


Mix sammen to pakker philadelphia kremost, 2 dl stivpisket fløte og 200 g melis med mixmaster. Bre det over kjeksebunnen og sett i kjøleskapet igjen:


Følg instruksene på baksiden av moussen og mix sammen:

Pisk 2 dl fløte og ta på toppen av kaka:


Topp kaka med resten av kjeksene (du kan ta kjeksene på toppen, men noen bruker å ta di inni kaka, kommer ann på hva dere vil) Uansett så bruker jeg å ta det oppå gjerne med sjokoladesaus.

Og sånn blir den seende ut:

Men som dere vet så bruker vi å bake oreokake i brødform, sånn at vi har en brødform hver liksom (og jeg sier vi fordi jeg alltid baker oreokake med venninnene). Da hadde det jo hvert enklest å halvere hele oppskriften, men vi kjører nesten hel oppskrift og stapper hele brødformen full av råvarer, naaaam. Vi kjører alltid sånn cirka liksom, kan jo ikke smake vondt uansett hvor mye krem eller kjeks. Heller for mye enn for lite!

Lykke til med bakingen!

8 kommentarer
    1. jaa! har brukt samme oppskrift før den er helt sykt god:) men det er så mye styr å lege den så gidder ikke det så veldig ofte:P

    2. Åååå, den er helt fantastisk god!! Lagde den til helgen og det må være en av de beste kakene jeg har smakt! Tusen takk for at du la ut oppskriften <3 du er forresten et av mine største bloggforbilder, aldri slutt å blogge!!:))<3

    3. Dette er seriøst verdens beste oppskrift. Liksom, jeg har brukt den hveer gang jeg lager oreokake siden i sommer. Så, vel ja kan den vel egentlig utenat nå, men uansett; verdens beste

    4. Denne kaka er så god! Jeg hadde den til konfirmasjonen min å det var den eneste kake som ble spist opp! 😀 -idag har pappa bursdag så jeg har nettopp laget den nå 🙂 Å alle i familien elsker den <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg